Тема: Роль бібліотеки у формуванні громадянина України у реалізації пріоритетного напрямку національно-патріотичного виховання
Дата проведення: 28.03. 2017 року
Місце проведення: Компаніївське відділення
КЗ «Компаніївське НВО»
КЗ «Компаніївське НВО»
Керівник майстер-класу: Полтавець С.В., бібліотекар Компаніївського
відділення
КЗ «Компаніївське НВО»
9.00. - 9.10.
Зустріч слухачів. Вітальна стіннівка-запрошення від читачів та
бібліотекаря закладу
9.10. - 9.40.
Тренінгове чаювання:
- знайомство-самопрезентація
«Калинова родина»;
- вправа «Життєві цінності».
9.40. – 10.00. Презентація та обговорення «Концепції
національно-патріотичного виховання дітей та молоді».
10.00. – 11.00. Національно-патріотичне
виховання – пріоритетний напрямок діяльності шкільної бібліотеки: з досвіту
роботи Полтавець С.В.
- Книжкові виставки як засіб формування національно-патріотичного виховання.
- Національно-патріотичне виховання: координація спільних дій бібліотеки, педагогічного та учнівського колективу.
- Метод проектів у вихованні патріотичної свідомості читачів.
- Використання Інтернет-сервісів з метою формування особистості-патріота.
11.00. – 11.30. Практична робота з слухачами:
- Складання моделі особистості-патріота
- Скарбничка найефективніших форм, прийомів та методів діяльності бібліотеки з національно-патріотичного виховання.
11.30. – 12.15. Рекомендації
щодо проходження дистанційного навчання за курсом «Національно-патріотичне
виховання учнів в умовах сучасного освітнього простору». (з досвіду Полтавець С.В., Ткаченко О.М.)
12.15.-12.30. Завдання
для роботи між засіданнями: створити опитувальник та анотований бібліографічний
покажчик
12.30. – 12.50. Підведення підсумків. Рефлексія.
12.50. – 13.20. Індивідуальні консультації.
12.50. – 13.20. Індивідуальні консультації.
Від’їзд
учасників.
Вітальна стіннівка-запрошення від читачів та бібліотекаря закладу
Тренінгове чаювання:
- знайомство-самопрезентація
«Калинова родина»;
- вправа «Життєві цінності»
а вважав неважливим …
- Зараз я найбільше ціную…,
а вважаю неважливим…
- У майбутньому, можливо, буду цінувати…,
і буду вважати неважливим…
Презентація та обговорення
«Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді»
Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання y загальноосвітніх навч
Наказ МОН № 641 від 16.06.15 року
Національно-патріотичне
виховання –
пріоритетний напрямок діяльності шкільної бібліотеки:
з досвіту
роботи Полтавець С.В.
Книжкові виставки як засіб
формування
національно-патріотичного виховання.
Відеорекламки виставок
Відеорекламки виставок
Вірт
Більше дізнатися про виставкову діяльність рекомендую на сторінці блогу "Бібліошопінг" "Виставковий круговир"
Національно-патріотичне виховання: координація спільних дій бібліотеки, педагогічного та учнівського колективу.
Тиждень музики. Співаємо про Україну українською (караоке) (муз.керівник Безугла Л.Г.)
Масова діяльність бібліотеки як засіб
національно-патріотичного виховання
Метод проектів у вихованні патріотичної свідомості читачів.
Використання Інтернет-сервісів з метою формування особистості-патріота.
Тиждень музики. Співаємо про Україну українською (караоке) (муз.керівник Безугла Л.Г.)
Свято квітів. (класовод Миронченко В.П.)
Виховний захід присвячений хлібу (Полтавець С.В.)
Масова діяльність бібліотеки як засіб
національно-патріотичного виховання
Метод проектів у вихованні патріотичної свідомості читачів.
Презентації проектів дивитись ТУТ
Використання Інтернет-сервісів з метою формування особистості-патріота.
Інтерактивний плакат Шевченко Тарас Григорович
Інтерактивний плакат Євген Гуцало
Інтерактивний плакат Сашко Дерманський
Інтерактивний плакат Історія виникнення книги та друку
Інтерактивний плакат Михайло Грушевський
Практична робота з слухачами:
- Складання моделі особистості-патріота
- Скарбничка найефективніших форм, прийомів та методів діяльності бібліотеки з національно-патріотичного виховання
Практичні завдання
ОПИТУВАЛЬНИК "ЧИ ЗНАЄШ ТИ СВОЮ УКРАЇНУ?"
АНОТОВАНИЙ БІБЛІОГРАФІЧНИЙ ПОКАЗЧИК "ПИСЬМЕННИКИ - ЗЕМЛЯКИ ПРО РІДНИЙ КРАЙ"
Підведення підсумків. Рефлексія
ВПРАВА “Патріотом має бути кожен”
1. Позиція (я вважаю, що….)
2. Обґрунтування (.. тому що …)
3. Приклад (…. наприклад)
4. Висновки (отже, я вважаю, що…)
1. Позиція (я вважаю, що….)
2. Обґрунтування (.. тому що …)
3. Приклад (…. наприклад)
4. Висновки (отже, я вважаю, що…)
Вправа "Корисне чаювання"
ПОРАДИ. РЕКОМЕНДАЦІЇ.
Патріотизм – це особливе, тобто безумовне і високосмислове почуття-цінність, яке характеризує ставлення особистості до народу, Батьківщини, держави та до самої себе.
Базові складові почуття патріотизму:
•Любов до народу, Батьківщини, держави;
•Діяльнісна відданість Батьківщині;
•Суспільно значуща цілеспрямованість;
•Моральна стійкість;
•Готовність до самопожертви;
•Почуття власної гідності.
Основні складові національно-патріотичного виховання:
§громадянсько-патріотичне виховання
§ військово-патріотичне
§духовно-моральне
Методи у національно - патріотичному вихованні
Історико-порівняльний метод
Активності
Ø
- перегляд й аналіз відеоматеріалів (архівні хроніки, документальні фільми, соціальні ролики)
- виготовлення плакатів (вітальних)
- створення коміксів, карикатур, блогожаб
- портфоліо родинних реліквій і/чи традицій;
- написання книги пам’яті (родини, школи, району, міста)
- проведення уроків в музеї
- обговорення творів мистецтва (кіно, художні твори, вистави)
Цікаві активності:
•квести
• ігри патріотів
• флеш-моби
• перфоменси
• військово-спортивні ігри
• соціальні інтернет-проекти
• соціально орієнтовані ігри
Кластерний метод
“кластер” (cluster) означає “пучок” “кетяг” (гроно), “група”, “концентрація”, “збиратися групами”, “зростати пучками”
Кластер – група певних об’єктів, що виділяються у великій їх сукупності за тією чи іншою спільною для групи ознакою
Призначення кластеру:
асоціативний метод навчання і виховання
• унаочнення презентації системи роботи
• графічний аналізатор
Види кластерів:
схеми (“Планета і супутники”, “Логічний ланцюжок”, “Переплутаний логічний ланцюжок”, “Гроно”)
•таблиці (хронологічні, концептуальні, варіативні або кросворди)
•діаграми (причин і наслідків, древо )
•графіки
Наративний метод
“наративний” (у перекладі з англійської — “розповідний”) передбачає розповідь історій про людей та їхні проблеми;
наратив – оповідання, що описує певні фактичні події, викладені в авторському стилі інтерпретатора
Види оповідок:
•
- байки, міфи, казки, фольклорні історії
- різноманітні тлумачення у т. ч. й у формі діалогів та монологів
- літературні оповідання, есе, новели
- правдиві й вигадані історії життя
- притчі
- історичні, правові, релйгійні, наукові
- філософські, тексти
Рефлексивно – експліцидний метод
Форми національно-патріотичного виховання
Класифікація форм виховання
•новизна (традиційні – інноваційні)
• тривалість (короткочасні – тривалі)
• повторюваність (епізодичні – регулярні)
• ступінь планування (експромтні – заплановані)
• спосіб впливу (безпосередні – опосередковані)
• види діяльності (трудова – навчальна – спортивна – художньо-естетична – природоохоронна)
•суб’єкти організації (педагоги – батьки чи інші дорослі – паритетне партнерство – діти)
• результат діяльності (спільне рішення – суспільно значимий продукт)
•ступінь складності (прості – складні – комплексні)
•основне виховне завдання (управлінське – пізнавальне – розважальне)
•переважаючі засоби виховного впливу (вербально-логічні, художньо-образні, трудові, ігрові, психологічні, комплексні)
Рекомендую ознайомитися з досвідом закладів з національно-патріотичного виховання!!!
Віртуальні подорожі музеями України
Музей Хреста.
Два роки тому на Дніпропетровщині відкрився публічний доступ до першої й найбільшої в Україні та СНД колекції одного із найвизначніших символів християнської віри ХРЕСТА.
Два роки тому на Дніпропетровщині відкрився публічний доступ до першої й найбільшої в Україні та СНД колекції одного із найвизначніших символів християнської віри ХРЕСТА.
Музей у кургані.
Між внутрішніми і зовнішніми оборонними валами старого Галича в урочищі Качків (с. Крилос, Галицького р-ну Івано-Франківської обл.) стоїть одинокий курган, який називають «Галичиною могилою». У 1998 році пам’ятку, за проектом З.Соколовського, було музеєфіковано і вона стала ще одним унікальним об’єктом Крилоської гори, а з лютого 2015 року Галичина могила знову відкрита для відвідувачів. Це курган, від якого фактично починається історія нашого Галича.
Між внутрішніми і зовнішніми оборонними валами старого Галича в урочищі Качків (с. Крилос, Галицького р-ну Івано-Франківської обл.) стоїть одинокий курган, який називають «Галичиною могилою». У 1998 році пам’ятку, за проектом З.Соколовського, було музеєфіковано і вона стала ще одним унікальним об’єктом Крилоської гори, а з лютого 2015 року Галичина могила знову відкрита для відвідувачів. Це курган, від якого фактично починається історія нашого Галича.
Матеріали до Дня Соборності України
Літературно-музична композиція "На шляху до свободи та незалежності"
Про затвердження плану заходів щодо посилення національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді (наказ МОН від 27.10.2014 р. № 1232).
Про посилення національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді (наказ директора департаменту освіти і науки Кіровоградської ОДА від 25.11.2014 р. № 455).
Методичні рекомендації з патріотичного виховання (лист МОН від 27.11.2014 р. № 1/9-614).
Методичні матеріали для використання у проведенні інформаційно-роз’яснювальної роботи серед населення та військовослужбовців щодо встановлення Дня захисника України (доручення Глави Адміністрації Президента України від 23.10.2014 р. № 02-01/3078).
Про проведення Уроків мужності (лист МОН від 13.08.2014 р. № 1/9-412).
Методичні рекомендації щодо посилення громадянсько-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді
(Міцай Ю.В., КЗ "КОІППО імені Василя Сухомлинського").
(Міцай Ю.В., КЗ "КОІППО імені Василя Сухомлинського").
Про вшанування подвигу учасників Революції гідності та увічнення пам’яті Героїв Небесної Сотні (Указ Президента Україні від 11.02.2015 р. № 69/2015)
Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах (наказ МОН України від 16.06.2015 р. № 641).
Про схвалення Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді (наказ МОН від 28.05.2015 р. № 582).
Методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах (26.05.2015 р.)
Методичні рекомендації щодо засад діяльності музеїв історичного профілю дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних та професійно-технічних навчальних закладів (лист МОН від 22.05.2015 р. № 1/9-255)
Про Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки (Указ Президента України від 13.10.2015 р. № 580/2015)
Про відзначення у 2015 році Дня Гідності та Свободи (Указ Президента України від 09.11.2015 р. № 633/2015)
Щодо вшанування подвигу учасників Революції гідності й увічнення пам'яті Героїв Небесної Сотні (лист МОН України від 05.02.16 р № 1/9-66)
Про відзначення 25-ї річниці незалежності України (лист Міністерства освіти і науки України від 24.03.2016 р. № 1/3-148) (додано 04.07)
Декларація про державний суверенітет України (декларація Верховної Ради Української РСР від 16.07.1990 р. № 55-XII).
Акт проголошення незалежності України (постанова Верховної Ради Української РСР від 24.08.1991 р.).
Конституція України (Закон України від 28.06.1996 р. № 254к/96-ВР).
Про Державний прапор України (постанова Верховної Ради України від 28.01.1992 р. № 2067-XII)
Про Державний герб України (постанова Верховної Ради України від 19.02.1992 № 2137-XII)
Про День Державного Прапора України (Указ Президента України від 23.08.2004 р. № 987/2004)
Рекомендації щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України (наказ Міністерства освіти і науки України від 07.09.2000 р. № 439)
Виховання культури гідності дітей та учнівської молоді
Немає коментарів:
Дописати коментар