Засідання 1 «Ігрова діяльність у роботі бібліотеки як засіб активізації учнів до читання»

Картинки по запросу картинки книга и дети               
  ПЛАН
                       засідання майстер-класу з теми
                   «Ігрова діяльність у роботі бібліотеки як засіб
                 активізації учнів до читання»

1.          Притча «Батькова настанова»
2.    Вправа-налаштування  «Рецепт вдалої співпраці»
3.    Теоретична частина.
     Гра як засіб формування позитивної мотивації до читання.
-                  Модель «Типи та види ігор»
-         Вправа з бібліотекарями  «Ігрові можливості»
4.    Гра як елемент бібліотечного уроку
         - Лото «Збери книжки за відділами»
5.           Ігрові вправи та логічні завдання у роботі бібліотекаря
-                  Вирішення проблемних ситуацій «Розв’яжи та підкажи» 
6.          Презентація вікторини «Казковий дивосвіт»
7.    Практичне заняття. Рольова гра - асоціація «Тваринний світ і читання».
8.    Заповіді бібліотекаря. Популярні бібліотечні правила жартома і всерйоз.
9.    Притча «Цінність часу»



ТРЕНІНГОВА ВПРАВА
   «Рецепт вдалої співпраці»
Хід заняття
Бібліотекар.
Щоб налаштувати вас на робочий лад, я про­поную всім сісти в коло й послухати притчу.
Батько сам ростив сина. Прийшов час, син ви­ріс і вирішив розпочати самостійне життя. Прийшов до батька попрощатись, попросити благословення. Батько сів, посадив біля себе сина й запитав: «Ска­жи мені, що відбудеться, якщо в окріп покласти сире яйце, свіжу морквину, помелені зернята кави?»
Запитує присутніх. Вислуховує думки. Потім продовжує притчу.
Син не роздумуючи відповів: «Вони зварять­ся!»— «Правильно, але давай поглянемо на наступне. Окріп є для цих складових звичним середовищем? Ні. Міркуй зі мною. Яйце з м'якого, рідкого стало твердим, морква з твердої, хрусткої перетворилась на м'яку». І змовк... Син, знаючи батькову вдачу, чекав на продовження, розуміючи, що зараз прозву­чить батьківська мудрість, яка прийшла з роками.
— Сину, гіркі кавові зерна перетворилися на один із найкращих у світі напоїв. Ти йдеш у новий світ, не бійся його, можливо, це нове, не звичне для тебе середовище допоможе тобі стати єдиною, неповторною натурою. 
Сьогодні ви приїхали до нас зі своїх шкіл, які стали для вас звичним середовищем. Хочу вірити, що це засідання  — нове середовище — надасть кож­ному із вас можливість виявити власну індивіду­альність і неповторність, отримати задоволення від вірно обраної професії.
1. ВПРАВА «РЕЦЕПТ ВДАЛОЇ СПІВПРАЦІ»
Щоб закласти фундамент  нашій  взаємодії пропоную розглянути картки з написами гравій, чорнозем, цемент, мудрість, толерантність, активність, лаконіч­ність, цегла, оптимізм тощо, з них ви маєте вибрати потрібне для нашої співпраці і й по­містити на дошку.
Бібліотекар.
Перш ніж ми розпочнемо заняття, давайте із поданого списку виберемо «інгредієнти» про­дуктивної співпраці та процес їх використання. Наприклад: 1 кг активності, 5 л доброзичливості, 1 склянка толерантності, 2 ложки лаконічності, гу­мор за смаком.

Рецепт вдалої співпраці
Беру дванадцять найкращих і повноцінних емоцій. Ретельно відбираю тільки ті, що позбав­лені розчарувань, злопам'ятності та злості.
Додаю до кожного свого трудового дня:
*     12 порцій мудрості;
*     1 порцію терпіння;
*     10 порцій хоробрості;
*     9 порцій працездатності;
*     8 порцій оптимізму;
*     7 порцій відданості своїй справі;
*     5 порцій доброти;
*     4 порції відпочинку й турботи про здоров'я;
*     3 порції гумору;
*     2 порції такту;
*   порцію віри в кожного свого учня-читача.
Примітка: у пропорціях інгредієнтів можливі
варіанти на розсуд того, хто готує.
Для того щоб додати гостроти та насолоди на­шому заходу, додаю до нього ложечку гарного на­строю, скибку нерозсудливості, за смаком розваги й рясно приправляю все добрим гумором. А тепер наливаю власної поваги до колег і збиваю все енергійними рухами, не при­пускаючи застою. Ставлю свою «страву» на вогонь (наших гарячих сердець), прикрашаю її усмішками(вправа «Посміхнись сусіду»), родзинками (це ми є самі – фото) та гілочками радості. Перед подачею сервірую спокоєм, самовід­даністю та набутим професіоналізмом.
Перед куштуванням страви потрібно  узяти кількість присутніх бібліотекарів, вимити від образ, очистити від турбот, розчинити в доброзичливості, змішати з активністю, додати толерантність і лако­нічність, приправити гумором і злегка підігріти.



Притча «Цінність часу» 
Кожному від народження надається найцінніший дар — життя. Це найдо­рожче, що є у кожної людини. Але, як це не дивно, люди дуже легковажно ставляться до цього дару. Не вміють зберігати його, насолоджуватися ним. Мені б хотілося розповісти вам історію.
Один бізнесмен зібрав собі великий капітал, який складав 3 000 000 до­ларів. Він вирішив, що візьме рік відпустки, щоб відпочити в задоволенні. Але не встиг він прийняти це рішення, як його відвідав Янгол Смерті. Бізнесмен дуже злякався та вирішив будь-яким способом умовити Янгола Смерті прода­ти йому трохи часу.
—  Продай мені 3 тижні життя, і я віддам тобі 1/3 свого капіталу, 
1 000 000 доларів, — запропонував бізнесмен.
Але Янгол Смерті відмовив йому.
—  Гаразд, залиш мені 2 тижні життя... Я віддам тобі 2/3 своїх грошей,
2 000 000 доларів.
Янгол знову відмовив.
—  Гаразд, продай мені тільки 1 день, щоб я зміг насолодитися красою цієї землі, обійняти дружину, дітей, яких уже не бачив дуже давно... Я віддам тобі все, що маю: 3 000 000 доларів.
Янгол відмовив.
Тоді чоловік спитав, чи може Янгол Смерті дати йому декілька хвилин, щоб він зміг написати прощальний лист? Янгол погодився.
Чоловік написав: «Правильно використовуйте час, який вам відведено для життя. Я не зміг купити навіть години за 3 000 000 доларів. Перевірте, чи все, що Вас зараз оточує, справді має цінність?»

Картинки по запросу анимация книга скачать бесплатно
Гра з бібліотекарями
«Ігрові можливості»

Мета: Виявити знання бібліотекарів про роль та  значення ігрової діяльності  шкільної бібліотеки. Стимулювати бібліотечних працівників до пошуку нових, цікавих форм роботи з читачами щодо залучення їх до читання.

Завдання: Назвати якомога більше можливостей, які надає використання різних типів та видів ігор у діяльності бібліотеки.
(Приклад: Збагачення словникового запасу, розвиток уваги, пам’яті, тощо.)
  Рольова гра
«Зайчик, білка та сова – вчать читати малюка»
Мета: Розвивати зв’язне мовлення, уяву, вміння асоціювати вади тварин та птахів              з  правилами читання. Закріпити набуті знання при читанні - правила
            інтонації, пунктуації, аналізу, роботи з словником.
            Прищеплювати любов до тваринного світу та читання.
Матеріали: іграшки або ілюстрації тварин та птахів (зайця, сови, птахів, орла, 
                    соловейка, білочки, дятла, жирафа, зебри, тощо); картки з 
                    характеристиками, твір для читання, музичний супровід (спів птахів).

                                           Хід гри
Картинки по запросу анимация зайчик            І етап

На першому етапі учнів-читачів ознайомити з ілюстраціями (іграшками) тварин та птахів. Запропонувати скласти характерні ознаки кожного.
З запропонованих аркушів, на яких написані деякі ознаки цих тварин (птахів), вибрати відповідно до них  вади, які найбільше підходять тій чи іншій тварині (птаху).
Пригадати правила правильного читання.
Провести асоціацію виду ознак характеристики тварини                                             (птаха) до правил читання.

Назва мешканця лісу
Характерні ознаки
Аналогія до читання
Заєць
швидкість
швидкість
Сова
мудрість, знання
вдумливе читання, розуміння прочитаного
ПтахПтицы смайлик картинка
високо літає
При читанні потрібно вміти фантазувати, уявляти,  тобто мати високий політ уяви
Орел
має гострий зір, увагу
Необхідно дбати про правильне освітлення, обирати не сильно дрібний шрифт, дотримуватись відстані при читанні, не читати лежачи.
Соловейко
мелодійне інтонування
Дотримуватись правил інтонаційного читання
БілкаБелки, белочки смайлик картинка
заготовляє, збирає на зиму харчі
При читанні відбирати незнайомі слова, щоб потім знайти їх значення у словнику
Дятел
лікує дерева від шкідників
Вміти виправляти вимову та помилки при читанні
Жирафа
має гарну поставу, довгу, рівну шию
Слідкувати за поставою під час читання
Зебра
Має цікавий окрас шерсті чорні і білі смуги
Найкращий колір для читання – це на білому фоні чорним шрифтом (інші кольори можуть подразнювати очі, відволікати увагу, роздратовувати та ін..)

       ІІ етап
Розділити ролі – тварин (птахів)  між учнями. 
Наприклад: дятел – слухає і потім виправляє помилки, вимову, тобто лікує твір;
білка – збирає незнайомі слова, після читання шукає їх у словнику                 та зачитує їх значення; 
соловейко – слідкує за правильною інтонаційною вимовою;
птах – уявляє героїв, пейзажі, потім розповідає про свої враження;
заєць – слідкує за швидкістю читання, але зауважує, що надто                          швидке  читання призводить до нерозуміння тексту і помилок при                        читанні;
орел – слідкує за текстом; жирафа – за поставою під час читання.

Провести голосне читання.   Після закінчення кожний робить аналіз прочитаного і висновки.




Картинки по запросу картинки книга и дети
ЗАПОВІДІ БІБЛІОТЕКАРЯ

Будь майстром, поетом, художником у справі, яку ти любиш. Немає такої професії, в якій людина не змогла б дістатися вершини майстерності. 
                      В.О.Сухомлинський



1.      Пам’ятай, що ти існуєш заради учнів-читачів, а не вони ради тебе.
2.      Ставлячи вимоги  читачам, в першу чергу виконуй їх сам.
3.      Не кажи погано про когось з користувачів у присутності інших.
4.      Не обіцяй читачу того, чого не можеш виконати.
5.      Припустився помилки – визнай її.
6.      Умій дивувати і вражати своїх відвідувачів, а якщо потрібно – то й підкорювати.
7.      Пам’ятай: учень – індивід, не вважай себе розумнішим.
8.      Якщо спілкуєшся з читачами – нехай у тебе будуть теплі руки, привітне обличчя і добре серце.
9.      Якщо хочеш досягти успіху – радься з учнями.
10.   Якщо ти постійно критикуєш читачів-боржників, ти сієш смуток і втрачаєш кількість користувачів.
11.  Учнів притягує в бібліотекарі висока кваліфікація, професійні уміння, творчість, доброзичливість, постійна готовність допомогти, оптимізм.
12.   Бібліотекар просто зобов’язаний дивувати читачів. В бібліотеці є маса причин для дитячого здивування.
13.   Не читай нотацій, вони нічого не викликають у дітей, крім бажання закрити вуха.
14.   Не сердься довго на дітей, це не професійно.
15.   Не жалійтеся постійно класним керівникам чи дирекції на учнів-боржників чи учнів-кривдників книг, цим ти показуєш свою безпомічність.
16.  . Знай! Сумно й нецікаво проведений бібліотечний урок не підвищує твій авторитет, і не стимулює учнів до читання, а навпаки.
17.   Не навчай того, з чим сам не обізнаний.
18.   Для спілкування з читачами необхідно знати їх вікові та індивідуальні особливості.
19.   Довіряй учням.
20.   Не стався до читачів зневажливо.
21.   Будь терплячим, нетерплячість – ознака слабкості, демонстрація твоєї невпевненості у собі.
22.   Пам’ятай, що для людини звук її імені є найсолодшим і найважливішим звуком людського мовлення.
23.   Будь гарним слухачем. Заохочуй читачів розповідати про себе, про прочитану книгу, про свої захоплення тощо.
24.   Вироби у собі тактику розв’язання конфліктних ситуацій (компроміс, уміння розглянути ситуацію «з іншого боку», конструктивний діалог; уміння не доводити ситуацію до конфлікту, якщо заздалегідь відомо, що з даним співбесідником сперечатися немає сенсу).
25.   Розроби власну систему заходів для подолання тимчасового гніву, роздратування, потрясіння (певні фізичні вправи, рахування, проговорення певних слів (афірмації, аутотренінг), прослуховування спеціальних музичних композицій тощо).
26.   Давай можливість учням відчути їх значущість і роби це щиро.


Картинки по запросу библиотекарь
Читачі для тебе – Всесвіт
Ти для них – бібліотекар,
Ти і подруга, і нянька,
А ще татко ти і мамка,
Педагог ти, і психолог,
Путівник у світ книжковий,
Чародійниця казкова,                  
Господиня книг чудових.
             
                   ***
На перервах – не гальмуй!
А скоріше снікерсуй!
Формуляри діставай
Третю швидкість ти вмикай,
Читачам все розкажи,
Нову книгу запиши.
Про виставку книжкову
Ти лиш не забудь –
Скоріш огляд проведи
Зацікав, рекомендуй,
Книги гарні презентуй,
ІКТ ще застосуй,
Вікторину загадай,
Та ще й музику вмикай!
Заохочуй не дарма -
Книги в руки їм давай,
Картиночки покажи,
Анотацію зроби.
Спостерігати за всіма
Ти лишень встигай,
Про читацькі інтереси
Лиш не забувай.
І анкети популярні
Встигнуть запиши,
Відгуки читацькі
Швидко оціни.
Все що треба - те й роби
Читачів лиш не губи!
Ну а як уже дзвінок
Пролунав ось на урок -
Не спіши відпочивати
Довідки скоріш шукати!
Книги здані рознеси,
На полиці розклади,
За алфавітом постав
ББК не порушай.


До нової виставки книги приготуй,
План роботи денної ти ще занотуй,
Періодику, звичайно -  в картотеку опиши,
Тематичну теку ще якусь сформуй,
Урок бібліотечний на завтра приготуй.
Консультацію негайно треба провести,
І погратись в ігри, ти не забувай,
Актив бібліотечний швидко підключай!
Картинки по запросу картинки книга и дети
Про роботу з вчителями завучу звітуй,
На педраду доповідь ти ще надрукуй,
В інвентарній книзі ціни підрахуй.
Тож, шановна – не гальмуй!
«DURACELL» скоріш  купуй!

                  ***
Незадоволення сприймай
І негайно виправляй.
Класну посмішку вмикай
Красномовство підключай.

                 ***
Якщо не знаєш ти чогось –
Мовчки не сиди,
На семінарах й РМО
Руку простягни,
Запитання задавай
Досвід інших переймай!
               ***
Не підклеїв хтось сторінку –
Ти дитину не свари,
Краще їй допоможи:
До книжкової лікарні
Картинки по запросу библиотекарьЧитача ти запроси,
Про правила лікування
Вміло розкажи.
Клей, папір і ножиці
Ти запропонуй
Разом з книги кривдником
Книгу полікуй!
                ***
На боржників ти не сварись,
Щиро й мило посміхнись.
Ще раз про обов’язки
Ти їм нагадай,
Про наслідки недобрі
Ти розповідай.

Картинки по запросу библиотекарь

                                   

                    ПОПУЛЯРНІ
                 ПРАВИЛА ЖАРТОМА І ВСЕРЙОЗ



1.     Бібліотекаря даремно не турбувати, а при пожежі виносити першим.
2.     Багато книг набереш – жодної не прочитаєш.
3.     У читанні поспішиш – всіх присутніх насмішиш.
4.     Виходиш з бібліотеки без книги – до невдачі на уроці.
5.     Почув, побачив – запам’ятай, розкажеш!
6.     Запрошують до бібліотеки – йди, не звуть – попросися!
7.     Прочитав сам – передай іншому!
8.     В бібліотеці – не хропіть!
9.     Ваш підручник украли? Треба було поставити сигналізацію «Clifford»!
10.   No Smoking! Згориш разом з героями книг!
11.    Під час читання не слід вживати їжу – ситості не відчуєш, насичуй свій мозок, а не шлунок!
12.   Книги бережи. Бібліотека кредитів на відшкодування заборгованості не видає.
13.  Руки миють перед читанням,  після - миють в разі відвідування кімнати особистої гігієни.
14.Не знаєш як знайти потрібну інформацію? Замість пошукових собак використовуй картотеки.
15. Не вмієш гарно і правильно обгорнути підручники? Звернись за порадою до «Очумелых ручек»
16.   Хочеш знати про когось більше – подивись його читацький формуляр.


      ВІКТОРИНА

"КАЗКОВИЙ ДИВОСВІТ"


Немає коментарів:

Дописати коментар